De laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Geert Jan Haan - WaarBenJij.nu De laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Geert Jan Haan - WaarBenJij.nu

De laatste voorbereidingen

Door: GJ

Blijf op de hoogte en volg Geert Jan

30 Juni 2008 | Nederland, Amsterdam

Het is dan bijna zover, mijn avontuur in Ghana! Ik ben nu in een rap tempo de laatste voorbereidingen aan het treffen. Ondanks de zeeën van tijd die ik heb gehad, is het toch weer druk de laatste 2 dagen. Sommige dingen zullen wel nooit veranderen.. :-).

Vandaag de (hopelijk) laatste spulletjes gekocht. Van Lex en Nicola een hoofdlamp gehad waar geen batterijen voor nodig zijn, maar die je als het ware opwindt (1 minuut werken voor een half uur licht). Daar ben ik erg blij mee, want in het dorp waar ik verblijf is geen electriciteit en dus al snel donker. Morgen de rugzak inpakken en dan is het woensdag vroeg in de ochtend zover: Ghana banana!

Woensdag om half 8 vertrekt het vliegtuig om mij via Frankfurt naar Accra (de hoofdstad van Ghana) te brengen. Daar word ik opgevangen door iemand van de organisatie (Meet Africa / Ontmoet Afrika: www.ontmoetafrika.nl) en verblijf ik 2 nachten bij die contactpersoon. Daarna ga ik met de bus naar Tamale, de grootste stad in Noord Ghana. Daar word ik ook weer opgevangen en verblijf ik de eerste 3 dagen bij een gezin dat alle vrijwilligers de eerste dagen opvangt. Dan heb ik even tijd om te acclimatiseren, vragen te stellen over gebruiken en gewoonten en de stad te ontdekken. Dan is het tijd om naar Sognaayilli te gaan, een dorp even buiten Tamale. Daar kom ik dan bij het gastgezin terecht waar ik 3 maanden zal blijven. In het dorp is ook het eco-toerisme project waar ik aan ga werken en daar bevindt zich ook het microkredietprogramma waar ik waarschijnlijk ook nog wat hand- en spandiensten voor kan verrichten. Het leven in Sognaayilli zal vrij basic zijn: er is dus geen electriciteit en stromend water schijnt er alleen 's nachts te zijn....

Maar eerst nog maar even genieten van alle luxe om me heen en van een heerlijk etentje bij de buren!

  • 30 Juni 2008 - 17:39

    Rita:

    Geert Jan, heel veel succes!Spannend hoor! Keep in touch!

  • 30 Juni 2008 - 19:15

    Eddie:

    Hee GJ,
    stoere move, zal je wel volgen op je trip. Kan ik tevens mijn racefiets nog een seizoen op zolder laten staan. Gaan we volgend jaar wel weer eens fietsen. Gegroet en veel succes op je reis.

  • 01 Juli 2008 - 06:42

    Heidy:

    He Geert Jan, Veel plezier, het zal een lange reis zijn en de groetjes van Robert.

  • 01 Juli 2008 - 06:46

    Kirsten:

    Hi Geert Jan, Klinkt allemaal super en goed dat je hebt doorgezet. Een goede reis en acclimatiseer ze!

  • 01 Juli 2008 - 07:32

    Angelique Joosen:

    Succes Geert Jan, ik ben erg benieuwd naar je verhalen!

  • 01 Juli 2008 - 07:58

    Jos Van Kleef:

    Geert Jan,

    Heel veel succes toegewenst. Mocht er locaal ook nog behoefte zijn aan vermogensbeheer, laat me dat even weten!!!

  • 01 Juli 2008 - 08:35

    Marcella:

    Hey Geert Jan,
    Het avontuur gaat nu echt beginnen!! Super. Heel leuk om zo op de hoogte te blijven. Take good care, he?!

  • 01 Juli 2008 - 09:01

    Greetje:

    Hallo Geert Jan, Een hele goede reis. Spannend hoor. Als ik drie dingen mee mag nemen op reis, dan zit een koplamp daar zeker bij. Dit wordt dus voor jou de komende maanden met de kippen op stok en bij het krieken van de dag uit bed. Heel veel succes!

  • 01 Juli 2008 - 09:20

    Noke:

    Gwata,
    Heel veel geluk en wijsheid. Doe voorzichtig!;-)
    Spannend hoor

  • 01 Juli 2008 - 09:29

    Neeltje:

    Ha Geert Jan! Ook ik wens je veel succes met alles en zal je zeker online gaan volgen!
    Groetjes Neeltje

  • 02 Juli 2008 - 07:45

    Nanny:

    Wat goed van je.
    Ik wens je een hele mooie tijd in Ghana en zal zeker je weblog volgen

  • 02 Juli 2008 - 09:32

    Roger:

    Geert Jan,
    En nu is het dan echt bijna zover. Veel succes met de laatste voorbereidingen. En maak er een mooie tijd van.
    We zullen je ervaringen zeer geinteresseerd in de picture houden.
    Roger

  • 02 Juli 2008 - 09:41

    Zayla:

    Hoi Geert Jan,
    Reuze dat het je gelukt is!!
    Heel veel plezier in het verre Afrika.
    Ben benieuwd naar jouw avonturen!!!

  • 02 Juli 2008 - 19:54

    Hilda:

    Jij weg, Truus weg, het wordt nog eenzaam hier!

    Goede reis en alvast heel veel plezier met het spannende avontuur.

    Denk vooral niet teveel aan ons! Maar dat zal vast wel lukken.

  • 03 Juli 2008 - 06:40

    Wil:

    Geert Jan,

    Heel veel succes! Zal je belevenissen zeker gaan volgen!

  • 04 Juli 2008 - 15:42

    Paula:

    Hoi Geert Jan, heel veel succes in je nieuwe leefomgeving, maar zoals ik je ken gaat dat zeker lukken. Ik ga al je avonturen volgen op deze site. Spannend. Tot gauw.
    Liefs en een knuffel, Paula

    P.S. De wijn was heerlijk.

  • 04 Juli 2008 - 18:31

    René :

    Geert Jan,

    Ik kom net thuis van een trip naar het buitenland en lees dat je al weg bent. Heel veel succes daar en goed dat je dit doet. Ik heb me aangemeld en zal je met belangstelling volgen!

    Dit wordt vast een prachtige ervaring waar je een rijker mens van wordt!

  • 08 Juli 2008 - 08:50

    Marielouise :

    Geert Jan,

    Van Ben je email dooregekregen. Wil jou ook graag volgen in Ghana. Goed voorbeeld doet goed volgen.

    Succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geert Jan

Hallo! Ik ga naar/ben in Ghana om daar vrijwilligerswerk te doen. Ik ga me daar voornamelijk bezig houden met een eco-toerisme project. Doel van dit project is om toeristen kennis te laten maken met het dagelijkse leven van dorpelingen in Noord Ghana en om de dorpelingen hiermee een bron van inkomsten te geven. Ik ga dat voor 3 maanden doen en verblijf dan bij een gastgezin in dat dorp. Dat betekent met handen en voeten communiceren, geen luxe om me heen en veel maismeel producten eten :-)

Actief sinds 30 Juni 2008
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 30241

Voorgaande reizen:

02 Juli 2008 - 10 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: